2021. gada 25. februārī Birojs pabeidza, 2020. gada 4. aprīlī notikušas sadursmes uz dzelzceļa pārbrauktuves izmeklēšanu, kurā kravas automašīna sadurās ar pasažieru vilciena pēdējo vagonu.
Vilciens brauca maršrutā no Liepājas uz Rīgu, ko veica AS “Pasažieru vilciens”, izmantojot trīs vagonu dīzeļvilcienu DR1AM Nr. 222.3 Vilcienā bija trīs apkalpes locekļi - dīzeļvilciena vadītājs (mašīnists) un divi konduktori kontrolieri. Vilcienā bija tikai viens pasažieris.
Kravas automašīna “SCANIA” savienojumā ar piekabi (cisternu) brauca pa autoceļu A9 (Rīga – Liepāja) virzienā no Kalvenes uz Liepāju ar ātrumu aptuveni 70 km/h.
Pēc sadursmes kravas automašīna apgāzās uz kreiso sānu un atradās pārbrauktuves sākumā. Tās piekabe (cisterna) nebija apgāzusies un atradās uz sliežu ceļa. Kravas automašīna bija stipri bojāta, un blakus tai zemē bija redzamas izlijušās kravas (piena) pēdas. Kravas automašīnas vadītājs guva smagus miesas bojājumus.
Pēc sadursmes vilciena pēdējais vagons nobrauca no sliedēm un tika nopietni bojāts, tomēr vilcienā cietušo nebija. Radušos bojājumu dēļ vilciens turpmāku kustību patstāvīgi veikt nevarēja. Vienīgais vilciena pasažieris galapunktā tika nogādāts ar autotransportu.
Pārbrauktuve bija aprīkota ar automātisko pārbrauktuves gaismas un skaņas signalizāciju, pārbrauktuves luksofors bija labi saredzams no ceļa braucamās daļas un negadījuma brīdī tajā dega aizlieguma signāls.
Kravas automašīnas vadītājs bremzes pielietoja par vēlu, jo savlaicīgi nepārliecinājās, vai viņš var droši šķērsot dzelzceļa pārbrauktuvi.
Izmeklēšanas gaitā tika izstrādāti trīs drošības ieteikumi, kuri ietver šādas jomas:
- grozījumus normatīvajos aktos par pārbrauktuvju aprīkošanu un uzturēšanu;
- pārbrauktuves pieejas autoceļa seguma braucamās daļas aprīkošanu ar šķērsvirziena trokšņu joslu;
- pārbrauktuves aprīkošanu ar automātiskām barjerām.