Vadības ziņojums
1. Pamatinformācija
1.1. Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja (turpmāk-ANGIIB) statuss
ANGIIB tika izveidots saskaņā ar 2005.gada 21.decembra Ministru kabineta rīkojumu Nr.822 „Par tiešās pārvaldes iestādes „Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs” izveidi uz Satiksmes ministrijas Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas bāzes. ANGIIB ir satiksmes ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kura savu darbību uzsāka 2006.gada 2.janvārī. Biroja darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkcijas īstenošana aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas jomā.
Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs darbu veic saskaņā ar 1944.gada 7.decembra Konvencijas par Starptautisko civilo aviāciju 13.pielikumu, 1994.gada 21.novembra Eiropas Padomes Direktīvas 94/56/EK, 1994.gada likuma „Par aviāciju”, 2003.gada 25.novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.660 „Noteikumi par aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanu” un 2005.gada 20.decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.973 „Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja nolikums”.
1.2 ANGIIB darbības virzieni
Saskaņā ar likumu „Par aviāciju” Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs:
- izmeklē aviācijas nelaimes gadījumus, nopietnus incidentus un, ja tas nepieciešams lidojumu drošības uzlabošanai, arī incidentus;
- izstrādā rekomendācijas aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu cēloņu novēršanai turpmākajā civilās aviācijas darbībā;
- ziņo Satiksmes ministrijai par Latvijas Republikas teritorijā un citās valstīs notikušajiem aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem;
- ziņo ieinteresēto valstu aviācijas institūcijām, personām un Starptautiskās civilās aviācijas organizācijai par Latvijas Republikas teritorijā notikušajiem aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem.
ANGIIB analizē nelaimes gadījumu un incidentu cēloņus, kā arī sistematizē un uzglabā informāciju par visiem civilās aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem, kuros iesaistīti LR Civilo gaisa kuģu reģistrā reģistrētie gaisa kuģi.
1.3. Izmaiņas ANGIIB darbībā 2006.gadā
2006.gadā ANGIIB veicis divu jaunu aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklētāju apmācību pamatkursos, kas ļauj veikt aviācijas nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kā arī apmācījis speciālistus helikopteru nelaimes gadījumu izmeklēšanai un gaisa kuģu lidojumu parametru ierakstu nolasīšanai, atšifrēšanai un analīzei.
Saskaņā ar 2006.gada 12.decembra Ministru kabineta rīkojumu Nr.953 „Par smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas institūciju” Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs no 2007.gada 1.aprīļa tika noteikts par smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas institūcijas funkciju izpildītāju. Līdz ar to ANGIIB uzsāka veikt nepieciešamās darbības, lai no 2007.gada 1.aprīļa varētu pārņemt smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas funkcijas.
2. ANGIIB darbības rezultāti
2.1. Galvenās prioritātes un to īstenošana
Izmeklēti vispārējās aviācijas nelaimes gadījums ar gaisa kuģi Cessna 152 YL-CDC, kas notika 2006.gada 28.jūnijā Ogres rajona Ikšķiles lidlauka teritorijā un nopietns incidents ar gaisa kuģi A-22 Y1-CCR, kas notika 2006.gada 12.septembrī Rīgas rajona Ādažu lidlaukā, kā arī izstrādātas rekomendācijas līdzīgu gadījumu novēršanai turpmāk.
Izmeklēts komercaviācijas nopietns incidents ar„Air Baltic” aviokompānijas gaisa kuģi Fokker-50 YL-BAW, kas notika 2006.gada 18.maijā Helsinku lidostā un izstrādātas rekomendācijas līdzīgu gadījumu novēršanai turpmāk.
2.2. Budžeta programmu rādītāju izpilde un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma efektivitātes izvērtējums
2.3. Iestādes vadības un darbības uzlabošanas sistēmas
Ieviesta Aviācijas incidentu ziņošanas sistēmas datorprogramma ECCAIRS saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2003/42/EK un 2005.gada 27.decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.1033 „Ziņošanas kārtība par atgadījumiem civilajā aviācijā” un apmācīts darbinieks.
3. ANGIIB budžets un tā izlietojums
Aktīvi un pasīvi (kopsavilkuma bilance) (latos)
Nr.p.k. |
|
Gada sākumā |
Gada beigās |
1. 1.1. 1.2. 2. 2.1. 2.2. |
Aktīvi: ilgtermiņa ieguldījumi apgrozāmie līdzekļi Pasīvi: pašu kapitāls kreditori |
0 0 0 0 0 0 |
33708 19733 13975 33708 27379 6329 |
Likumā „Par valsts budžetu 2006.gadam" pieņemts un apstiprināts Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja gada budžets - 141 691 LVL, ko veido dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.
Valsts pamatbudžeta finansiālie rādītāji un izdevumi (latos)
Nr.p.k. |
|
Pārskata gadā |
|
apstiprināts likumā |
faktiskā izpilde |
||
1. |
Finanšu resursi izdevumu segšanai (kopā) |
141691 |
141672 |
1.1 |
dotācijas |
141691 |
141672 |
1.2. |
maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi |
|
|
1.3. |
ārvalstu finanšu palīdzība |
|
|
2. |
Izdevumi (kopā) |
141691 |
141672 |
2.1. |
uzturēšanas izdevumi (kopā) |
127971 |
127952 |
2.1.1. |
subsīdijas un dotācijas, tai skaitā iemaksas starptautiskajās organizācijās |
|
|
2.1.2. |
pārējie uzturēšanas izdevumi |
127971 |
127971 |
2.2. |
izdevumi kapitālieguldījumiem |
13720 |
13720 |
Finansēšanas plāns 2007.gadam paredz Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžetu 190 393 LVL apmērā, ko sastāda dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.
4. ANGIIB personāls
Pārskata gadā ANGIIB bija 6 amatu vietas, tajā skaitā 4 ierēdņu amatu vietas un 2 darbinieku amatu vietas. Faktiskais vidējais strādājošo (ierēdņu un darbinieku) skaits - 6, tajā skaitā 4 ierēdņi un 2 darbinieki. 2006.gadā darba attiecības ar ANGIIB pārtrauca 1 darbinieks. Darbā tika pieņemts 1 darbinieks.
Informācija par darbinieku sadalījumu pa vecuma grupām ir norādīta 1.tabulā:
1.tabula
Vecums (no - līdz) |
Skaits |
20-35 |
2 |
36-50 |
1 |
51 un vairāk |
3 |
ANGIIB strādājošo sastāvs ir 4 vīrieši un 2 sievietes.
ANGIIB visiem strādājošiem ir augstākā izglītība.
Informācija par ANGIIB personāla mācībām un kvalifikācijas paaugstināšanu ir apkopota 2.tabulā.
2.tabula
ANGIIB |
KURSI |
MĀCĪBU VIETA |
SKAITS |
ANGIIB izmeklētāji |
Pamatapmācības kursi aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanā |
SCSI organizētie kursi Prāgā, Čehija |
2 |
ANGIIB izmeklētāji |
Gaisa kuģu reaktīvo dzinēju nelaimes gadījumu izmeklēšana |
SCSI organizētie kursi Albukerkē, NM štatā, ASV |
1 |
ANGIIB izmeklētāji |
Helikopteru nelaimes gadījumu izmeklēšana |
SCSI organizētie kursi Albukerkē, NM štatā, ASV |
1 |
ANGIIB izmeklētāji |
Gaisa kuģu lidojumu parametru analīze un atšifrēšana |
SCSI organizētie kursi Albukerkē, NM štatā, ASV |
1 |
ANGIIB izmeklētāji |
Aviācijas incidentu ziņošanas sistēmas ECCAIRS datorprogramma |
JRC mācību centrs, Ispra, Itālija |
1 |
ANGIIB izmeklētāji |
Ievadkurss jaunajiem ierēdņiem |
Valsts administrācijas skola |
2 |
ANGIIB darbinieki |
Darba likuma grozījumi |
SIA „Rajos” |
1 |
ANGIIB darbinieki |
Gada pārskata sagatavošana |
SIA „Rajos” |
1 |
ANGIIB ierēdņi |
Lietu arhivēšana; Personāla lietvedība |
Merkūrijs konsultants |
1 |
5. Plāni nākamajam gadam
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 12.decembra rīkojumu Nr.953 „Par smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas institūciju” no 2007.gada 1.aprīļa pārņemt smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas funkciju.
Sakarā ar jauno funkciju pārņemšanu izveidot atbilstošu biroja struktūru un izdarīt izmaiņas reglamentā. Izsludināt konkursus uz dzelzceļa avārijas izmeklēšanas nodaļas vadītāja un vecākā referenta vietām.
Izstrādāt attiecīgo normatīvo aktu projektus, lai veiktu nepieciešamos grozījumus, kas saistīti ar dzelzceļa avāriju izmeklēšanas funkciju pārņemšanu.