Saņemtie ziņojumi

par AVIĀCIJAS atgadījumiem ( nelaimes gadījumi, nopietni incidenti, incidenti) par DZELZCEĻA avārijām, JŪRAS negadījumiem.

 

No.

Ziņojuma saņemšanas laiks

(Datums, stunda, min.)

Atgadījums

 

_Aviācija _Dzelzceļš

_Jūra

Atgadījuma vieta,

Kas notika (notikuma apraksts),

Informācija ko sniedz ziņotājs,

Ziņotāja nosaukums ( vārds, uzv., iestāde, tālrunis).

Nelaimes gadījumā iesaistītā transporta nr., nosaukums.

Lēmums par izmeklēšanu

1.       

17.09.2016.

plkst. 8:35

Aviācijas nopietns incidents

Starptautiskā lidosta Rīga, AirBaltic (Latvija) gaisa kuģis Dash Q400, r/n YL-BAI, nosēšanās ar priekšējās šasijas bojājumu.

Ziņotājs: LGS Torņa dispečers. 

Uzsākta izmeklēšana, atbildīgais izmeklētājs V.Trūbs.

2.       

06.06.2017.

Dīzeļlokomotīves ugunsgrēks

2017. gada 9. februārī aptuveni plkst. 23.17 notika dīzeļlokomotīves 2TE10M Nr.3424 notika „B” sekcijas aizdegšanas Jelgavas stacijā uz 10.ceļa.

Izmeklēšana uzsākta pēc Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas lūguma 2017. gada 7. jūnijā.

Atbildīgais izmeklētājs J.Luksts

3.       

17.02.2017.

plkst. 12:11

Aviācijas nopietns incidents

Starptautiskā lidosta Rīga, VIM-Avia (Krievija) gaisa kuģis B737-500, r/n VP-BVS, uzlidošanas laikā nobrauca no skrejceļa.

Ziņotājs: LGS Torņa dispečers. 

Uzsākta izmeklēšana, atbildīgais izmeklētājs V.Trūbs.

4.       

18.07.2017.

plkst. 12:59

Aviācijas nopietns incidents

Timisoara International Airport (Rumānija).

Pirms pacelšanās, gaisa kuģis An-26B r/n YL-RAC nobrauca no skrejceļa aptuveni 30 m un apstājās. Gaisa kuģa īpašnieks “RAF-Avia Airlines” (Latvija). Gaisa kuģis netika bojāts.

Ziņotājs: Rumānijas izmeklēšanas iestāde SIA – CIAS.

Pilnu izmeklēšanu veiks Rumānijas izmeklēšanas iestāde – CIAS.

No Latvijas puses ir nozīmēts atbildīgais - TNGIIB izmeklētājs V.Ķipurs.

5.       

26.07.2017.

Aviācijas incidents

22.07.2017. g/k C172 r/n YL-CAA, pēc pacelšanās no Spilves lidostas saņēma kontroliera komandu, lidojot šķērsot Rīgas lidostas skrejceļa kursu virzienā no austrumiem uz rietumiem. Vienlaicīgi g/k CRJ2 izs. sign. BRU841, lidoja no dienvidiem ar lielu ātrumu un atradās galīgās pieejas fāzē, lai veiktu nosēšanos. Koordinācijas trūkuma dēļ notika satuvināšanas normu pārkāpšana starp gaisa kuģiem un nostrādāja brīdināšanas sistēma STCA.. Vertikālais attālums starp gaisa kuģiem bija 800 pēdas, horizontālais 2.8NM.

TNGIIB veica minētā atgadījuma izvērtēšanu. Ņemot vērā, ka brīdī kad g/k CRJ2, izsauk. signāls BRU841 uzsāka nosēšanos g/k g/k C172 r/n YL-CAA jau bija šķērsojis konfliktējošo kursu rietumu virzienā un gaisa kuģiem nebija nepieciešams veikt jebkādus lidojuma manevrus, lai izvairītos no konfliktsituācijas, atgadījums klasificējams, kā incidents un tā izmeklēšana nav TNGIIB kompetencē..  

6.       

31.07.2017.

 

Aviācijas nelaimes gadījums

21.07.2017. Mielek lidlauks (Polija). Gaisa kuģis Pelegrin Tarragon, r/n YL-RCT, pēc uzlidošanās g/k pēkšņi zaudēja ātrumu un iekrita grīstē. Saduroties ar zemi g/k aizdegās, bojā gāja pilots un pasažieris, abi divi Polijas pilsoņi.

Pilnu izmeklēšanu veiks Polijas izmeklēšanas iestāde – PKBWL.

No Latvijas puses ir nozīmēts atbildīgais – TNGIIB izmeklētājs V.Ķipurs.

7.       

23.08.2017.

 

Plkst. 16:35 pēc vietējā laika

Aviācijas incidents

23.08.2017. plkst. 12:39 gaisa kuģa A321, (call sign DLH 1433) apkalpe pasludināja “MAY DAY”, lidojot Riga LIR. Iemesls – iesprādzis priekšējais stikls. Gaisa kuģis lidoja pa maršrutu S Pēterburga – Frankfurte. Gaisa kuģis samazināja lidojuma līmeni uz 280 un pēc tam 12:44 apkalpe “MAY DAY” atcēla un aizlidoja pa maršrutu pēc plāna.

Nav jāizmeklē

8.       

01.09.2017

11:58 pēc vietējā laika

Aviācijas incidents

01.09.2017. plkst. 12:39 gaisa kuģis DH-8D, (call sign BTI-30E) lidoja pa maršrutu Finland EFHK (HEL): Helsinki-Vantaa- EVRA (RIA): Riga (Airport); TRAC8 entered RWY safety (90m) in the vicinity of TWY L.

BTI-30E (DH-8D) was between 1NM and threshold making approach RWY36. Aircraft was instructed to GO AROUND.

Nav jāizmeklē, nav nopietns incidents

9.       

17.09.2017

ap plkst. 15:00 pēc vietējā laika

Aviācijas incidents

Plkst. 11:45(UTC) LGS ATC saņēma informāciju no Tallinas ATC par gaisa kuģi DH-8D, izs. sign. BTI-449, kurš lidoja pa maršrutu Sankt-Petersburg /Pulkovo – EVRA (RIA) Riga (Airport), tehniskām problēmām ar labās šasijas ievilkšanos. Atrādoties “IRMAN” pozīcijā, gaisa kuģis veica šasijas avārijās piespiedu izlaišanu. Plkst. 12:48(UTC) gaisa kuģis veica nosēšanos RWY18 Rīgas lidostā.

Atgadījums saistīts ar gaisa kuģa komponentu tehniskajām kļūmēm, un tā izmeklēšana nav TNGIIB kompetencē.

10.  

19.09.2017

11:28 pēc vietējā laika

Aviācijas incidents

14.09.2017 plkst.02:41 UTC gaisa kuģis B733, reģ.nr. YL-BBS, call sign BTI451 lidojot Riga FIR, class - C airspace lidojot pa maršrutu Sankt-Petersburg /Pulkovo – EVRA (RIA) Riga (Airport, atrodoties “Riga EAST/Approach”combinedsector kontroliera kontrolē ielidoja aizliegtā zonā un notika “airspace infringement including unauthorised penetration of airspace’’, kur tajā brīdī notika militārās mācības.

Tā kā šāda atgadījuma izmeklēšana nav TNGIIB kompetencē informācija par atgadījumu nosūtīta izmeklēšanai Civilās aviācijas aģentūrai

11.  

30.09.2017

00.20 pēc vietējā laika

Jūras negadījums

29.09.2017. plkst.18.50 Pāvilostas ostas kanālā barža SB-1 (Krievijas federācijas karogs) , manevrējot sadurās ar divām pie piestātnes stāvošām privātām jahtām. Sadursmes rezultātā viena jahta nogrima, otrā stipri bojāta, Ziņoja Krasta Apsardzes operatīvais dežurants.

Uzsākta notikuma sākotnēja izvērtēšana saskaņā ar MK Not.561. „Jūras negadījumu izmeklēšanas kārtība” prasībām.

12.  

08.10.2017. 13.30 pēc vietējā laika

Aviācijas nelaimes gadījums ar Helikopteru R-44, Reģ.. Nr. YL-HBH

Helikopters veica lidojumus Priekules novada Gramzdas pagastā, kur notika Kurzemes rallijs un vienā no lidojumiem cieta aviācijas nelaimes gadījumā. Viens no pasažieriem gāja bojā, un pārējie trīs pasažieri guva smagus miesas bojājumus.

Tika pieņemts lēmums par izmeklēšanas uzsākšanu un norīkots atbildīgais izmeklētājs V. Ķipurs