Saņemtie ziņojumi par atgadījumiem, nelaimes gadījumiem, nopietniem incidentiem, incidentiem

No.

Ziņojuma saņemšanas laiks

(Datums, stunda, min.)

Atgadījums

 

Atgadījuma vieta,

Kas notika (notikuma apraksts),

Informācija ko sniedz ziņotājs,

Ziņotāja nosaukums ( vārds, uzv., iestāde, tālrunis).

Nelaimes gadījumā iesaistītā transporta nr., nosaukums.

Lēmums par izmeklēšanu

1

17.09.2016.

plkst. 8:35

Aviācijas nopietns incidents

Starptautiskā lidosta Rīga, AirBaltic (Latvija) gaisa kuģis Dash Q400, r/n YL-BAI, nosēšanās ar priekšējās šasijas bojājumu.

Ziņotājs: LGS Torņa dispečers. 

Uzsākta izmeklēšana, atbildīgais izmeklētājs V.Trūbs.

2

06.06.2017.

Dīzeļlokomotīves ugunsgrēks

2017. gada 9. februārī aptuveni plkst. 23.17 notika dīzeļlokomotīves 2TE10M Nr.3424 notika „B” sekcijas aizdegšanas Jelgavas stacijā uz 10.ceļa.

Izmeklēšana uzsākta pēc Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas lūguma 2017. gada 7. jūnijā.

Atbildīgais izmeklētājs J.Luksts

3

17.02.2017.

plkst. 12:11

Aviācijas nopietns incidents

Starptautiskā lidosta Rīga, VIM-Avia (Krievija) gaisa kuģis B737-500, r/n VP-BVS, uzlidošanas laikā nobrauca no skrejceļa.

Ziņotājs: LGS Torņa dispečers. 

Uzsākta izmeklēšana, atbildīgais izmeklētājs V.Trūbs.

4

18.07.2017.

plkst. 12:59

Aviācijas nopietns incidents

Timisoara International Airport (Rumānija).

Pirms pacelšanās, gaisa kuģis An-26B r/n YL-RAC nobrauca no skrejceļa aptuveni 30 m un apstājās. Gaisa kuģa īpašnieks “RAF-Avia Airlines” (Latvija). Gaisa kuģis netika bojāts.

Ziņotājs: Rumānijas izmeklēšanas iestāde SIA – CIAS.

 

 

Pilnu izmeklēšanu veiks Rumānijas izmeklēšanas iestāde – CIAS.

No Latvijas puses ir nozīmēts atbildīgais - TNGIIB izmeklētājs V.Ķipurs.

5

26.07.2017

Aviācijas incidents

22.07.2017. g/k C172 r/n YL-CAA, pēc pacelšanās no Spilves lidostas saņēma kontroliera komandu, lidojot šķērsot Rīgas lidostas skrejceļa kursu virzienā no austrumiem uz rietumiem. Vienlaicīgi g/k CRJ2 izs. sign. BRU841, lidoja no dienvidiem ar lielu ātrumu un atradās galīgās pieejas fāzē, lai veiktu nosēšanos. Koordinācijas trūkuma dēļ notika satuvināšanas normu pārkāpšana starp gaisa kuģiem un nostrādāja brīdināšanas sistēma STCA.. Vertikālais attālums starp gaisa kuģiem bija 800 pēdas, horizontālais 2.8NM.

TNGIIB veica minētā atgadījuma izvērtēšanu. Ņemot vērā, ka brīdī kad g/k CRJ2, izsauk. signāls BRU841, uzsāka nosēšanos g/k C172 r/n YL-CAA,  jau bija šķērsojis konfliktējošo kursu   rietumu virzienā un gaisa kuģiem nebija nepieciešams veikt jebkādus lidojuma manevrus, lai izvairītos no konfliktsituācijas, atgadījums klasificējams, kā incidents un tā izmeklēšana nav TNGIIB kompetencē.  

6

31.07.2017.

 

Aviācijas nelaimes gadījums

21.07.2017. Mielek lidlauks (Polija). Gaisa kuģis Pelegrin Tarragon, r/n YL-RCT, pēc uzlidošanās g/k pēkšņi zaudēja ātrumu un iekrita grīstē. Saduroties ar zemi g/k aizdegās, bojā gāja pilots un pasažieris, abi divi Polijas pilsoņi.

 

Pilnu izmeklēšanu veiks Polijas izmeklēšanas iestāde – PKBWL.

No Latvijas puses ir nozīmēts atbildīgais - TNGIIB izmeklētājs V.Ķipurs.